Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

GR Volunteer

Dear all,

Geng rewang is a sukerela punya committment. It more to the personal decision base on relationship with the Tuan Rumah. Kalau yang minta tolong tu kita kenal dan selalu bercampur masyarakat maka dengan sendirinya orang akan tolong. Dan akan kekal begitu. Tak perlu ada pertubuhan rasmi.

Sekurang kurangnya ada system 'check n balance' dalam masyarakat Shah Alam 2. Jangan kita asyik dok syok sendiri, khayal dalam dunia sendiri sambil beranggapan, aku duduk rumah pun tak campur masyarakat kalau aku buat kenduri kendara ke, ada kematian ke, ada team yang akan tolong.. Anda adalah silap besar jika punya pemikiran yang sebegini. Ini bukan kampung...

Kalau tak percaya... cuba laahh..

Post a Comment

8 Comments

rtm22u said…
Bukan sukarela lah, tapi tunjuk kuasa didapur. Rosakan majlis orang, masak yang bukan-bukan. Ini Khalil dan Muzammil punya kerja. Majlis Hj Isa ramai yang makan kat mamak lepas hadiri majlis.
ada bukti ker....depa tak dapat makan di rumah hj Isa.....dan makan di kedai mamak...
Anonymous said…
halo brother....masuk bagilah salam dulu...nko ni kafir ke? takde adat, kalu nak komen pun tengok dulu, ni tak main belasah jer...lama dah dok kat SA2 ni?

kamal myanmar (ni nama aku)
Unknown said…
sekarang aku dah ada surat beranak...kalu berani, balaslah
Anonymous said…
Salam, saya rasa radio ni tidak berada dibumi nyata beri komen mem'babi' buta ~ tukang masak disurau ni adalah percuma & sukarela tiada balasan diminta , kita kena berfikiran positif, sepanjang saya mengikut chef kholil & chef muzzamil banyak pekara terlepas pandang oleh ramai orang

1.setiap kali gotong royong kenduri solat 5 waktu saf-saf kita penuh -bukan mudah hendak meramaikan jemaah surau ini (adakah radio ini ahli jamaah surau? tak tau perkembangan semasa atau mem'babi' buta membuat komen)

2. kenduri hj isa -memang lauk telah habis pada pukul 1 tgh hari & terpaksa memasak 30 ekor ayam tambahan disaat akhir ~ adakah radio tahu 2 ekor lembu yang tumbang 1 1/2 ekor daging lembu sahaja yang diterima bakinya ditibai oleh tuan lembu -termasuk daging batang pinang & kami mengambil masa 1/2 jam untuk memotong 30 ayam tambahan itu.

3. jangan memperkecilkan sumbangan jamaah dapur ini kerana merekalah orang yang pertama tampil kehadapan bila berlaku kematian,kesusahan,kemalangan malah susu,gula,kopi & teh ada sumbangan jamaah dapur ini ~adakah radio pernah menyumbang?

4. 1-300-gi-mampus la lu ~macam tak ada anak nak khawin nanti ~setiap kenduri saya turun/mula kerja 5 pagi & semua tuan rumah kenduri itu bukan saudara mara saya tapi mereka itu jiran-jiran saya yang akan "mengkafankan" & "meyassinkan" saya bila putus nyawa nanti

wasallam
Anonymous said…
kengkawan sume.. mamat pondan nie beranak jer ramai.. dgn betina dia balun sampai bunting tiap2 taun.. bini dah nazak pandai lak menangis.. minggu lepas dia anta sms kat BKK.. pas tu dia fitnah muzamil ngan sheikh.. memang dasar munafik.. baik ko pindah jer la..
Unknown said…
kengkawan sume...mamat pondan lg bangang ni kalu pindah, aku rasa aman SA2 ni pastu kita buat doa selamat sebab satu bala' dah hilang