Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Renungan Jumaat

RENONGAN JUMAAT 16 Okt 2015 bersamaan 3 Muharram 1437H.

Nasihat Kubur kepada penghuni dunia....Maka berkatalah kubur kepada penghuni dunia...wahai manusia maka ingatlah kamu bahawa sesungguhnya...


..Aku adamant tempat yg paling gelap di antara yg
gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD..
..Aku adalah tempat yang paling sempit, maka
luaskanlah aku dengan SILATURAHIM..

..Aku adalah tempat yang paling sepi maka
ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-
QUR'AN..
..Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan
maka racunilah ia dengan amal SEDEKAH..

..Aku yg menyepitmu hingga hancur bila mana
tidak solat bebaskan sempitan itu dengan SOLAT..

..Aku adalah tempat utk merendam dgn cairan yg
amat menyakitkan mu, bebaskan rendaman itu dgn
PUASA..

..Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya,
maka persiapkanlah jawapanmu dengan Memperbanyakan mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"..Wasallam

Post a Comment

0 Comments